دانلود روش تحقیق والیبال
فهرست مطالب
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
الف) هدف کلی
ب) اهداف اختصاصی
فرضیههای تحقیق
پیش فرضهای تحقیق
قلمرو تحقیق
تعریف نظری و عملیاتی واژهها
جرای حرکتی
مهارت
دستورالعمل آموزشی
کانونی کردن توجه
دستورالعمل کانون توجه درونی
دستورالعمل کانون توجه بیرونی
فرضیه عمل محدود شده
الف) مبانی نظری
تاریخچه توجه
تعاریف توجه
ویژگی¬های توجه
توجه و انگیختگی
توجه و انگیزش
توجه و هوشیاری
پردازش خودکار و کنترل شده
توجه انتخابی
توجه و تمرکز
توجه و عملکرد (ظرفیت یا منبع محدود توجه)
شیوه¬های توجه
شیوه¬های ارزیابی نیازهای مربوط به توجه
نگهداری توجه
نظریه¬های توجه
دیدگاه زمان محدود
نظریه تک¬ کانالی ولفورد
مدارکی علیه فرضیه تک¬ کانالی
نظریه صافی
نظریه کاهش تریزمن
نظریه ربط نورمن
نظریه توجه کیل
نظریه¬های منبع مرکزی
نظریه¬های چند منبعی
دیدگاه¬های انتخاب عمل مربوط به توجه
نظریه¬هایی در مورد برتری کانون توجه بیرونی
نظریه کد گذاری مشترک پرینز
فرضیه عمل محدود شده
ب)پیشینه تحقیق
نتیجه¬گیری
روششناسی تحقیق
مقدمه:
روش تحقیق:
قلمرو تحقیق:
متغیرهای تحقیق:
متغیر مستقل:
متغیر وابسته:
پرسشنامه اطلاعات فردی:
برگه ثبت امتیازات:
تکلیف
روش اجرا:
روشهای آماری تحقیق:
مقدمه
بخش اول: آمار توصیفی
آزمون فرض نرمال بودن متغیرها
نتیجه
بخش دوم: آمار استنباطی
فرضیه اول
فرضیه دوم
فرضیه سوم
فرضیه چهارم
فرضیه پنجم
فرضیه ششم
فرضیه هفتم
فرضیه هشتم
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
خلاصه تحقیق
بحث و نتیجه گیری
نتیجه گیری کلی
پیشنهادات برخواسته از نتایج تحقیق
پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده
مقدمه
در حقیقت حرکت جنبه مهمی از زندگی است. زندگی آن طور که ما میشناسیم، بدون توانایی حرکت امکانپذیر نیست. حرکت اشکال مختلفی دارد. بعضی اشکال آن به لحاظ ژنتیکی قابل تعریف هستند و گروه دوم را میتوان حرکات اکتسابی در نظر گرفت، این حرکات اکتسابی اغلب «مهارت» نامیده میشوند. مهارتها بویژه در مطالعه رفتار انسان اهمیت دارند، مانند آنهایی که در کار کردن با ماشینها در صنعت، نمایش و اجرای بازیها و غیره بکار میروند. مهارتها و حرکات ارثی هر دو میتوانند بسیار ساده (مثل چشمک زدن) یا بسیار پیچیده (مثل پرش با نیزه) باشند (اشمیت و لی ترجمه فرخی و دیگران، ۱۳۸۷). برای رسیدن سریعتر و آسانتر به آموزش صحیح مهارتها به ورزشکاران باید از منظر علمی به قضیه آموزش و یادگیری مهارتهای حرکتی نگاه شود و شناخت کاملی از فرآیند یادگیری مهارتهای حرکتی و عوامل اثرگذار بر آن وجود داشته باشد. لذا مربیانی که فرآیند موثر یادگیری را بهتر متوجه میشوند، بدون شک در امر آموزش مهارتها به ورزشکاران خود برتری دارند (اشمیت؛ ترجمه نمازی زاده، ۱۳۸۴). پس چگونگی آموزش صحیح مهارتها باعث صرفه جویی در هزینههای مالی، نیروی انسانی، زمان و غیره چه در بخش صنعت و چه در حوزه فعالیتهای ورزشی میشود.
ارائه دستورالعملهای آموزشی مناسب با در نظر گرفتن سطح مهارت شاگردان، توسط مربیان خود میتواند بسیار مفید فایده باشد. یکی از مشکلاتی که اغلب مربیان چه در حین تمرین و چه در هنگام بازی با آن مواجه میشوند اینست که شرایطی وجود دارد که باعث میشود توجه بازیکنان یا تمرین کنندگان (ماهر یا مبتدی) به آنها جلب شود و در چنین شرایطی است که مربی بایستی با ارائه دستورالعمل لازم توجه شرکت کنندگان را به جنبههای مهم و ضروری فعالیت معطوف کند.
هزاران محرک در هر لحظه به ما برخورد میکنند و برای غلبه بر این محرکها که همزمان به فرد میرسند، دستگاه عصبی مکانیزمهایی را پیشرفت داده است که توجه را بر شمار محدودی از این محرکها متمرکز مینماید. این فرآیند تمرکز دهنده را توجه انتخابی مینامند. عوامل بیشماری تعیین میکند که به کدام محرک توجه شود و کدام نادیده گرفته شود. این نظر که اخیرا ارائه شده بیان میدارد که علایم حسی به مناطق فرافکنی حسی قشر مخ میرسد و بین این مناطق فرافکنی و ارتباطی دروندادها به ادراک هوشیار و اطلاعات نامربوط تفکیک میشود. افراد بر اثر تجارب تمرینی خود، قادر به پیشرفت توجه انتخابی نسبت به جنبههای معینی از نمایشگری محرک هستند. این افراد با دستیابی به این پیشرفت تبحر بیشتری در اجرای مهارتهای حرکتی مییابند. وقتی یادگیری مهارت حرکتی به سطوح پیشرفته رسید، اجرای تکلیف به توجه کمتری نیاز دارد (سیج، ترجمه مرتضوی، ۱۳۷۸).
برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید
:: برچسبها:
دانلود روش تحقیق والیبال ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0